torsdag 13 november 2014

Sur som en ättika.....


                                                     


.... blev jag när vi efter att ha kollat med butikens hemsida om öppettider och körde 6 mil för att finna den stängd! Företagets växel meddelade att det tyvärr var akut sjukdom som var orsaken. Varför inte kasta in den uppgiften på hemsidan?? Grrr...


12 kommentarer:

  1. Visst kan man bli sur för minde! Vårt apotek körde länge en variant på detta, och ändrade sin lunchstängning (det här är landet) utan att ändra det på hemsidan eller kvittona.
    Dina bubbelgumsskära länkar är tillbaka - de som matchar sladden till min padda, och älsklingens nos.
    Margaretha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Noterade redan igår de grisskära länkarna, suck.
      Butiken, en belysningsaffär, gick nu miste om en god affär på flera tusen. Maken har hämtat in den trasiga gamla armaturen från soporna igen och satt igång ett renoveringsarbete, HA!

      Radera
  2. Dåligt! Man ska ju inte behöva ringa och höra efter om öppningstiderna stämmer. Men det där med att uppdatera information är sorgligt försummat - både från t.ex. kommunens och kyrkans sida där jag mest brukar gå in och titta.
    Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skulle städas ordentligt på internet, både i sökmotorer och fr a på hemsidor. Otroligt mycket inaktuellt skräp ligger och skvalpar.

      Radera
  3. Så irriterande! Hoppas det fanns något annat på den sex mil långa turen som gjorde att den inte var helt i onödan!

    Hemsidesstädning... undrar om jag inte har en del inaktuellt som borde rensas bort. Jo det har jag nog!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Totalt blev det 12 mil.....
      Maken blev i alla fall glad att vi hittade ett lunchställe som serverade bruna bönor. Dessutom triggade det honom att reparera den gamla armaturen som redan är på plats, hurra! Vi gillar den mycket, en Hans Agne Jacobson, och den finns inte längre på marknaden efter 35 år.

      Radera
  4. Trist, trist. Ja, det hade de verkligen kunnat upplysa om på hemsidan.

    Nu tänker jag kommentera din resa till NYC:
    Du är otrolig! Vilken skatt du är för Saltisfamiljen. Mitt hjärta blev alldeles varmt då jag läste på Saltis blogg att DU var där. OCH att du ensam skulle vara barnvakt då Saltis och M for till SD. Fantastiskt av dig, roligt för E och O, ovärderligt för Saltis och M.
    SÅ glad att du hade en fin resa till NYC även om det var känslosamt, förstår jag. Glad att allt flöt på precis som det skulle.
    Nu får du åka till SD istället. Längre resa, och ett helt annat USA. Men ack och O så roligt och annorlunda.
    Glad att du kom ner till Princeton. Som jag skrev i min svarskommentar idag på min blogg till dig så är Princeton det finaste uni jag sett, och jag har sett MÅNGA!! Men Princeton tar alla pris. Som en saga. Jag förstår att det måste ha varit som en dröm i skönhet nu under hösten.
    Återigen, du är en fantastisk moster och gammelmoster. Nu hoppas jag att hela flytten ska flyta på för Saltisfamiljen. Att allt ska bli till det allra bästa. Jag kommer att sakna dem SOM BARA DEN på den här kusten, och sakna dem då jag åker till NYC. Men, det är helt rätt att pröva på ngt nytt.

    Trevlig helg!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ber, jag ber! Hade jag varit barnens farmor tror jag inte samma hyllningskör hade stämts upp..... Men nu gillar farmor inte att resa som jag gör. Och efter många besök känner jag mig ganska hemma på East Upper.
      Kalifornien är redan ett av mina återkommande resmål, däremot blir SD ett nytt ankringsställe där. Och en mellanlandning i Princeton kan ju inte vara fel heller.

      Radera
  5. Ja, sådant kan man verkligen bli upprörd över. 6 mil är ju ingen kort sträcka precis.
    Men folk är ofast mycket dåliga på att uppdatera hemsidor och även inspelade svarsmeddelanden på telefonen.
    Slapphet och inget ansvarstagande tycks vara vanligt förekommande.
    Instämmer med Annikas kommentar ovan. Saltis med familj är verkligen lyckligt lottade. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men på grund av detta blev den gamla armaturen renoverad och affären gick miste om en kund, haha.

      Radera
  6. Alldeles i onödan. Man undrar hur de tänker, om de tänker.

    SvaraRadera