måndag 3 juni 2013

Gissningstävling

En del bloggare har tävlingar litet då och då. Senast hade Musikanta en röstning på vilken himmelsfärg som passade bäst på en av hennes tavlor. Där delade hon ut två priser till oss som tyckte att det var bäst som det var - därmed slapp hon en massa jobba att göra om! Idag låg mitt pris i brevlådan - jättefina brevkort med Musikantas trevliga bilder!


Nu tänkte jag ha en liten tävling! I min trädgård har jag en växt jag nog inte visat förut. Kan ni gissa vad det är? Om någon gissar rätt, eller vet direkt, ska jag tänka ut ett pris.

Som synes når busken upp till taket på växthuset, drygt 150 cm.


Just nu blommar den nästan över men det är gott om blommor kvar.
Varsågoda!

6 kommentarer:

  1. Hm, det ser ut som om det skulle kunna bli bär på den där växten, blåbär t ex. Stor är den också, kan det vara en amerikansk blåbärsbuske?

    SvaraRadera
  2. Och jag tänkte spontant på odon...men undrar ändå om inte englundskan är närmare sanningen?

    SvaraRadera
  3. Lite passionsaktigt, tycker jag nog. Passionsfruktsbuske?

    SvaraRadera
  4. Åh så kul! och ganska otippat att jag skulle gissa rätt. Jag är inte alls duktigt på växter.
    Nu är jag väldigt nyfiken på vad jag vunnit, jag inser att det inte är det vackra katten och sympatiska Sonja.

    SvaraRadera