måndag 18 mars 2013

Om det nu blir snöstorm...

...så måste jag ha ett alternativ till tåg när jag snart ska på kurs i silvergjutning. Tror ni att det gör nåt att man tar kvasten en provtur innan det ändå snart är dags för Blåkulla?

(Hon är inte klar ännu, mer jobb återstår)
Man lovar oss, arma skåningar, mellan 15 och 25 cm snö från i natt och ca 36 timmar framåt. Så jag tidigarelade ett IKEA-besök och en fika hos Marianne i Älmhult och åkte idag istället för i morgon. Nu har jag varit tre gånger på det nya IKEA i Älmhult och idag gick jag inte vilse en enda gång! Och kom undan med en tusenlapp! Och då köpte jag dessutom ekologiska pastaälgar.
Förra gången var det ett antal tusenlappar och 200 kg. Utan älgar.

12 kommentarer:

  1. Åh nej! Ska ni också få snö? Ni vill vi ha vår. Utan snö.

    Kvasten tar jag också fram snart. Hoppla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas fortfarande att det inte ska bli så illa som aviserats. Bäst att börja smörja kvasten!

      Radera
  2. Så fin din häxa blir:)
    Här har den bara fått en jumper och ett huvud tillsvidare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, den här ska det petas mera med också!

      Radera
  3. Tjusig häxa! Här har det snöat hela natten och morgonen, men tror inte att det var sant när snön singlade ner från himlen när man tittade ut. Jag bryr mig inte så mycket eftersom jag är däckad med hög feber och bl.a. öroninflammation(!)sedan fyra dagar tillbaka. Som Mirren sa, trodde inte man kunde få det i din ålder. Var hos doktorn idag och han trodde att jag skulle bli bättre framåt helgen. Alltid något att glädja sig!
    Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Krya på dig, Ingrid! Sicket elände med öroninflammation som gör så ont.
      Häxan ska genomgå mera åtgärder för att bli mer presentabel innan hon kan åka till Blåkulla.

      Radera
  4. Jaha, då blir det att hålla i hatten då...
    Trist.

    Häxan är jättefin!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Häxan kanske måste få en hand ledig att hålla i hatten med!
      12 timmar senare än aviserat har snöfallet just börjat. Tyvärr är det dessutom kallt så det smälter inte när det landar.

      Radera
  5. Här pulsar vi i nysnö, så en sån där kvast är nog en väldigt bra idé!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Peppar, peppar, så har det inte blivit nåt att tala om i snöväg här i norra Skåne - ännu, i alla fall. Mina förhoppningar att väderspåfolket ska ha fel fortsätter.
      Har ni så mycket att ni pulsar kanske det krävs skyffel mera än kvast?

      Radera
  6. Visst borde kvasten klara av snön. :) Vintern verkar inte vilja släppa sitt grepp om Sverige.
    Ekologiska pastaälgar! Det är nog bara på IKEA som kan hitta sådana. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gissar att pastaälgarna är en flört med tyska turister som tycks vara galna i älgar. Jag köpte dem för att de är ekologiska och av fullkorn.
      Idag, onsdag, singlar det vitt uppifrån men nån storm är det inte tal om. Enligt SMHI tog stormen en sydligare bana än väntat. Vilket inte hindrade att det blev snorhalt längst söderut och att bilar kasade i diket.

      Radera