lördag 17 december 2011

Fredagstema: Halvårskoll

Året är snart slut och Annika har bett oss göra den traditionella halvårskollen.

Juli var månaden då 6 små kattungar och deras mamma räddades av ett kejsarsnitt i sista stund när livmodern spruckit. De små är nu betydligt större och har fått nya hem.

Det var också den månaden jag reste till England och upplevde opera i Glyndebourne och månaden Saltis och Ella var i Svärje.


Men mitt i den vackra sommaren blev det det svart i Oslo; en slagskugga sänkte sig som ännu ligger kvar...

Augusti dominerades av ridresan till Norge i sällskap med glada vänner och fantastiska hästar.



September är skördemånaden och jag hade glädjen att komma ut i skogen och få en riklig tilldelning av både rött och gult guld.



Oktober började bra i New York



och slutade också bra - i Kina.


I november jobbades det med högtryck för kampanjen mot våld mot kvinnor.


Samtidigt hade vår konstförening utställning i Hässleholms Kulturhus av Susanne Demånes fantastiska skapelser - tills taket trillade ner i Kulturhuset. Utställningen kunde dock öppna igen efter två veckor, tack och lov.


Det hanns med en härlig bloggträff också, Petchie, Viggo och Viggos mormor och jag sågs en eftermiddag i Eslöv. Nu är Viggo och hans föräldrar i Spanien för att fira jul och träffa den spanska släkten. Oj, vad han ska bli  - välförtjänt - bortskämd.


Så blev det december och julen närmar sig med stora kliv! Jag åkte en dag till Köpenhamn och kände på stämningen där. Jo, den var fin!


Det hann precis bli bli lördag innan jag var klar med fredagstemat men så har det varit en aktiv dag med gudbarn på morgonen och viktiga ärenden i Malmö och annorstädes resten av dagen.
En skön helg tillönskas alla bloggare och läsare! Simma lugnt, det blir jul hur vi än gör.

8 kommentarer:

  1. Fint och tänk vad många länder, och världsdelar du hunnit med under detta halvår! otroligt! Men jag saknar bilder från din egen utställning. Jag är så nyfiken. Kan du inte göra ett blogginlägg om detta???
    Och nu ska jag försöka simma lugnt. Dagen (fredagen) var dock lite väl hektisk och fullproppad med saker. Nu vill jag ha en lugnare helg tack!
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Du fick ju till det jättebra! Härliga bilder och beskrivande texter.
    Kvinnan med håret på ända skulle jag gärna ha här hos oss.
    Jag håller med Saltistjejen som avslöjar att du har haft en egen utställning. Visa, visa..

    Här simmas lugnt bland de återstående degarna som skall bakas innan avfärd

    SvaraRadera
  3. Hinner inte med några av fredagtemana i tid denna månaden. Halvårskollen får komma nästa fredag...
    Du har sannerligen varit med om mycket detta halvår - inte dåligt med resa både till Kina och USA! Även Norge och Danmark har varit med på ett hörn.

    Det är inte dumt att vara pensionär och kunna resa lite hit och dit när man har ork och lust. Och sen kunna koppla av när man kommer hem i stället för att börja jobba dagen därpå...

    Ska bli intressant att se ett inlägg från din egen utställning så småningom som både Saltis och Karin skvallrar om!
    En skön helg önskar Ingrid.

    SvaraRadera
  4. En ridresa! Det skulle jag vilja var med om!
    Fint inlägg du har gjort!
    (Tack för hjälpen med busken, lagerhägg.)
    Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  5. Saltis:
    När jag själv tittar tillbaka känns det nästan overkligt att jag hunnit med allt detta, faktiskt.
    Nån "egen" utställning hade jag ju inte, jag fick visa en del silver hos Kristina Sörskog på Schevia Form i Osby när hon hade Öppet Hus. Vi var några stycken som fick visa vårt hantverk bland Kristinas fina linnekläder i hennes design.

    Karin:
    Susanne Demånes kvinnofigurer är helt underbara! Här finns ju sedan ett par år en rostig hondjävul i trädgården. De stora trädrottningarna har jag tyvärr inte råd med men skulle gärna ha en i vardagsrummet...

    Ingrid:
    Jag kan tänka mig att det är bråda dagar i kyrkomusiken nu till jul.

    Nilla:
    Tack!
    http://www.merakerfjell.no/public.aspx?pageid=29762
    Titta på länken ovan så ser du var jag rider varje sommar sedan 20 år!

    SvaraRadera
  6. Ja, vad du har REST!! OCH vad du har fått se!
    Så kul att vi har detta tema två ggr om året. GILLAR!!
    Nu såg jag att du skrivit om DIN utställning så jag ska genast kolla!

    SvaraRadera
  7. Ja flygande kråka får något sittande inget sa mamma.
    Du är så företagsam och glad och pigg på mycket. Väldigt inspirerande. Hoppas nästa år blir lika fint för dig.
    God Jul önskar Eva i Tyresö som har en underbar liten vit tomtenisse här på bordet. Tack!

    SvaraRadera
  8. Ett händelserikt halvår må man säga! :-)

    SvaraRadera