fredag 9 december 2011

Utmaning: Fem saker ni inte visste om mig

Anna of Sweden har utmanat ett flertal av oss bloggare, däribland mig,  att berätta fem saker om oss själva. Jag har grunnat ett par dagar på sånt jag inte redan har berättat på bloggen även om jag inte kan garantera att det inte slunkit med någon gång.

1 Jag har varit kattuppfödare (Russian blue) i ca 10 år på 1980-talet.

2 Jag har en gång gått kurs i hundspannskörning - jättehäftigt och underbara hundar!

3 Jag hatar att städa. Inte särskilt originellt, dock.

4 Jag har varit i Nordamerika, Asien och Australien men inte i Sydamerika eller Afrika. Måste åtgärdas!

5 Det som retar mig mest är att jag inte kan sjunga. Men älskar opera, fast det visste ni redan.

Bilden hämtad från Matti Holmgrens hemsida - min kursledare i hundspann.

4 kommentarer:

  1. Så kul att du antog utmaningen! Det där med icke-sången har vi gemensamt. Åh, vad jag önskar att jag kunde ...

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Det där med hundspann lärde jag mig om dig förra veckan.

    Skönt att du kan lyssna på bra musik...men är du helt säker på att du inte kan sjunga? Här säger man alltid att alla kan, t.om. kråkorna

    Fin lördag önskar jag dig!

    SvaraRadera
  3. Vad beträffar sången, har jag nästan förstått det, haha! Annars hade du nog varit leading lady i någon kör. Håller med Karin om att alla kan sjunga, mer eller mindre bra visserligen. Det beror ju nästan helt och hållet på vilken träning man fått som barn och vilken uppmuntran man fått. Som väl är, är den tiden förbi när barn tvingades att hålla tyst i skolan om läraren ansåg att de inte sjöng tillräckligt bra.

    Inte visste jag dock att du fött upp katter eller kört hundspann - men med ditt intresse för djur verkar det inte så konstigt dock.

    När det gäller städning föredrar jag det framför att laga mat, vilket säger en hel del om mitt intresse för matlagning. Städar gör jag bara när jag är så illa tvungen.

    SvaraRadera
  4. Den där listan har ju cirkulerat förr också, ibland är det faktiskt inte lätt att veta vad man ska skriva.
    COOLT med hundspannskörning!
    Gillar.
    Jag hatar också städning, usch!!

    SvaraRadera