lördag 16 mars 2013

Lördagstema: Bästa gömstället

Gnuttan vill ha tips på bästa gömstället.
Jag har lagt några saker på det bästa gömstället. Så fantastiskt bra att jag inte hittar grejorna själv....
Ett par pinaler är gömda sedan flera år. Kanske hittar någon dem när jag och maken båda är döda och begravna och bohaget skingrat. Väl bekomme, säger jag.

Det är rätt ofta jag förlägger saker men de brukar dyka upp igen efter ett tag. Icke så dessa pinaler, den ena är mina gamla dräktsmycken till folkdräkten, hela konkarongen är väck. Penningkors, bärnstenssmycket, ringen, halslåset och allra värst, den långa, tjocka ärtkedjan. Till barndopen på senare år, då jag framträtt som gudmor i full ornat, har jag fått fixa nya grejor, betydligt spartanskare; tur att man kan göra något själv. Alltihop låg i en påse och hela påsen lagd på ett säkert ställe.......
Eftersom grejorna är väck och gömstället bortglömt kan jag ju inte visa några bilder heller. Elände!
Men jag tänker ha en trevlig söndag i morgon i alla fall. Du med!

Fast jag kan ju visa en bild i alla fall. En på ett armband jag gjorde förra året till en kattälskare.




11 kommentarer:

  1. Ja, jisses, jag glömde helt och hållet bort det där svarta hålet....
    Det måste ju vara det allra bästa gömstället.
    Även här har saker gömt sig själv, för det är väl så det går till?

    Ha en fin söndag du med Olgakatt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. På sistone har vi ju hört om slukhål. Det är säkert såna som snott våra försvunna saker;)

      Radera
  2. Numera skriver jag noggrant upp var jag lägger saker om jag lägger dem på något säkert ställe eller gömmer dem om jag ska resa bort. Finns ingen chans att hitta dem annars. Synd på dina smycken att de har gått och gömt sig så väl. Men om ni inte flyttat sen dess måste de ju vara kvar i huset. Alltid en tröst. Finst silverarmband till en kattälskare!
    Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har inte flyttat på 35 år....
      Kattälskaren blev väldigt nöjd.

      Radera
  3. Vadå armband "som jag gjorde"?! Bara så där? När andan faller på omvandlar du dig till silversmed, eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, inte bara så där. Jag har silversmide som en trevlig hobby sedan ca 8 år med återkommande kurser hos Owe Johansson i Köpenhamn (www.silverartisk.dk).

      Radera
  4. Vad synd med dräktsmyckena! Hoppas verkligen att de snart dyker upp. Men du som är så duktig, så tror jag även det nya är finfint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det nya jag gjort är OK men kan ju inte jämföras med proffssakerna jag hade ( eller har nånstans?).

      Radera
  5. Har du kollat gardinstängerna?
    Jag brukade gömma värdesaker i barnens legolåda när vi åkte på semester förr. Det var typ det sista stället jag själv hade lust att rota runt på den tiden, bara förknippat med stök.

    SvaraRadera
  6. Nej, gardinstängerna har jag inte kollat, faktiskt. Men jag har nog bytt gardiner ett par gånger sen jag upptäckte att jag inte hittade sakerna så de borde ha dykt upp om de var där.
    Att gömma något för tjuvar lär ändå vara omöjligt. En vän som hade inbrott blev av med t o m mynt som var inklistrade i barnens scrap-böcker. Så numera gömmer jag inget medvetet. Vilket inte hindrar att jag glömmer var jag lagt saker.....

    SvaraRadera
  7. Å vilket fint armband!!!
    :-)
    Och ja här läggs det också saker på ställen som man senare glömmer bort VAR de finns. Vilket är riktigt kreativt tycker jag med tanke på hur LITE plats vi egentligen HAR att lägga saker på hahaha! Ofta hittar jag bortgömda saker då jag letar efter något heeelt annat....!
    ;-)

    SvaraRadera