lördag 25 februari 2012

Mars månads fredagsteman

Vi tackar Musikanta för februaris kluriga teman och går vidare till mars månad när jag, Olgakatt, tar upp stafett- och dirigentpinnen. Så här har jag tänkt mig:

2 mars:
Det brinner!
Vad vill du rädda av dina tillhörigheter - när alla levande varelser först är i säkerhet.

9 mars:
Reklam. Ser du den? Hur påverkas du?

16 mars:
Tiggeri av olika slag. Hur reagerar du?

23 mars:
Våffeldagen. Firar du den? Goda våffelrecept, tack!

30 mars:
Hemlig last. Dags att dra fram den i ljuset?

Har jag fått med något redan avhandlat så kan du ju kopiera ditt gamla inlägg - eller vidareutveckla det. Eftersom temat nu funnits i några år så kan det ju bli upprepningar, minnet är ju som bekant kort.


Fredagsbloggare:

Nilla, Desiree, Annika, Erica, Saltis, Musikanta, Inga-Britt, Helena, Olgakatt, Pettas, Lotta, Cecilia, Åsa, Gnuttan, AnnaAnna, Karin



Har jag glömt någon så hojta till. Vill du ansluta dig så är du välkommen; bara säg till!

Ja, inte idag, förstås..... (Bilden från nätet)
 

2 kommentarer:

  1. Tack!
    Då har vi åter någonting att hugga tag i:)!
    Önskar er en fin lördag!

    SvaraRadera
  2. Bra och trevliga teman. Jag har redan börjat fundera.

    SvaraRadera