lördag 25 september 2010

Framme i NY

Jo. jag hann med både tåg och flyg! Resan gick utmärkt ända fram till Grand Central Station dit jag tog en buss från Newark. Taxi fick jag rätt kvickt, men sen var det stopp. FN-aktiviteter hade lett till avstängningar i trafiken fredag eftermiddag med totalt järnödem som resultat. Det som borde tagit högst 10 minuter och kostat lika många dollar tog en timme och kostade 25 dollar.

Men nu är jag omhändertagen och ska få middag hos saltis, Ella och nevön. Katterna har undersökt min väska och rullat sig på mina sandaler så allt är som det ska. Hemma i Sverige är klockan halv två på natten men jag är inte det minsta sömnig - än.

Rapporter lär komma.

3 kommentarer:

  1. Så skönt att resan gick bra och att du verkar så glad...Kul att vi får vara med. Det blir nog konst? och vänner och katter förstås.

    SvaraRadera
  2. Härligt att du är helskinnad på plats:)
    ha det gott och hälsa den unga familjen från oss på andra sidan stora Atlanten

    SvaraRadera
  3. Eva:
    Jag ÄR glad! Jodå, det ska bli konst i långa banor, var lugn för det.

    Karin:
    Hälsningen är framförd och tacksamt mottagen!
    NY har visat sin soliga sida idag och vi har haft det härligt.

    SvaraRadera