måndag 15 april 2013

Galleri Fredag och lördagstema på en gång: Glas och betong

Nillas fredagsrubrik Glas och Byfånens lördagsämne Betong är ju en utmärkt kombination som fler har upptäckt. Själv hemsökte jag huvudstaden några dagar och kommer därför i efterskott med mitt kombinerade bidrag. Vad jag gjorde i Stockholm berättar jag vid annat tillfälle, men trevligt hade vi efter att chocken från tåget på torsdagsmorgonen lagt sig.

Mitt senkomna bidrag handlar om våra byggprojekt. Glas utgör en stor del av vårt älskade uterum, vårt förra projekt som vi är mycket nöjda med och som det snart är dags att tömma från alla övervintrande krukor. Litet överraskad blev jag av den speglade bild som bjöd sig när jag funderade på hur jag skulle få till en intressant bildvinkel!



Just nu använder våra hantverkare uterummet som passage in till badrummet som får illustrera Betong. Där bilas det rejält i golvet, väggarna öppnas för nya konstruktioner och vi har fått en tillfällig utomhusinstallation som liknar något jag sett i Kina, fast då med blommor planterade i....


Nej, vi ska inte plantera blommor i den här.... den ska till återvinningen.
Vår vecka blir bullrig och stökig men jag förväntar mig att det är värt det!

4 kommentarer:

  1. Bra kombination av temana! Det är bra att dokumentera hur det såg ut INNAN något blev färdigt i huset. Man glömmer det lätt annars...
    Uterummet är väldigt vackert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Det ska bli spännande att se hur det blir när det är färdigt. Vi har lovat skicka bilder till vår eminente hjälpreda på IKEAs badrumsavdelning. Han blev väldigt entusiastisk över våra idéer och var till stor hjälp.

      Radera
  2. Så perfekt! Du är ju mitt i både glas och betong så det förslår...
    att knölen på tåget borde ha fått en stor betongkluns i huvudet skulle ytterligare förgylla inlägget:)
    Håller med Ingrid, uterummet är vackert och förmodligen blir badrummet vackrare också.
    Jag är aaavundsjuk, vill också ha nytt badrum....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade gärna vält en hel hink uppbilad betong över knölen;)
      Det är intressant att följa hantverkarnas arbete. Extra underhållning blev det när snickaren ropade att en katt hade sluppit ut ur arresten de sitter i under dagarna nu. Men det var en grannkatt som passade på att komma in och titta när dörrarna står öppna. Ropet skrämde honom så att han tog ett par vändor genom huset utan att hitta ut själv.
      Katterna får vara inlåsta i chambre separé under renoveringen och tycks ta det med jämnmod.

      Radera