lördag 4 juli 2009

Det här med datorer...

Mannen hemförde en jättelåda idag - innehållande min nya iMac. Att komma igång med den var busenkelt. Inte lika enkelt dock att överföra gammal info från den förra macen. Det fanns en enkel instruktion och en flyttassistent. Man satte en kabel emellan och sen tankades en hel massa över - trodde jag. Men de enda dokument som kommit över efter 45 minuters tankande var mappen innehållande det jag sparat från från den ännu äldre datorn, min gamla Bluberry iBook! Inte adressbok, inte mail, inte några andra dokument heller!
Suck. Det blir antagligen att använda minnespinne för det man vill ha över i alla fall.

Ännu är det hett, ca 30° idag. På skuggsidan av den tjocka bokhäcken gick det dock att gå och klippa den. Jag har 64 m x 2 att klippa så det blir i etapper. Jag börjar bli ganska adapterad till värmeböljan, tycker det är ganska behagligt åtminstone om det är en liten bris.

Gårdagskvällen var synnerligen njutbar! Skånska Operans Tosca hade premiär på Hovdala. En riktigt mefistofisk Scarpia med härlig pondus och en glödande vacker Tosca gjorde föreställningen till en succé. Jag är full av beundran inför detta tappra, entusiastiska och musikaliskt högpresterande gäng som sommar efter sommar återkommer med höga ambitioner! Och jag blir så himla glad av att se unga människor gå in för opera! Jag instämmer i programbladets kamprop: Mer opera åt folket! F ö är Metropolitans direktsändningar i HD på bio i höst redan slutsålda på vissa orter, 3 månader före första föreställningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar