måndag 26 oktober 2009

Kära återseenden på rad

Nu är det bara en timme kvar tills vi stänger vaccinationsbutiken för idag. Stickerskorna, dvs sjuksköterskorna som vaccinerar, är jätteeffektiva och undersköterskan som fixar logistiken i korridor och väntrum helt ljuvlig. De flesta är ju gamla bekanta och det är så roligt att träffas igen.  Många kramar blir det!
 Det fixas litet kaffe både för- och eftermiddag och det känns så lyxigt.
Patienterna denna veckan är de sjukaste riskpatienterna så här kommer rullstolar, rollatorer och kryckor på rad men de flesta är glada och positiva. Några är anhöriga till riskpatienter, t ex en dotter till lungtransplanterad förälder. Hittills har ingen mått dåligt innan de fått gå hem efter att suttit den obligatoriska kvarten efter sin spruta - till skillnad från förrförra veckan då frisk sjukvårdspersonal var här. Då hade jag några med bleka nosar men inget allvarligare.
En av medicindoktorerna avlöste mig för lunch, det uppskattade jag mycket. Då gick jag till matsalen och träffade en hel drös med gamla vänner och mattjejen i kassan tyckte det var roligt att se mig, hon också.

Det som inte var så kul idag var att datorstödet inte kom igång förrän efter lunch. Nåt var fel med nätverksanslutningen, skärmen var bortplockad sen förrförra veckan när jag var här och sen funkade inte min inloggning heller. Suck. Tur att papper och penna funkar så att jag kunde diktera in allt i efterhand när det väl var igång.

Skönt att veta att jag har rester att värma till middag när jag kommer hem så pass sent efter arbetsdagen som är mellan 0730 och 1900. Inte precis "normalarbetstid" men det har jag ju ändå aldrig haft i hela mitt yrkesliv. Och detta är ju ett kortare mellanspel innan jag återgår till min lyxtillvaro som pigg pensionär.

F ö har jag bokat Londonresan i november. Ska det vaccineras här den veckan så anlitar dom nån annan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar