måndag 19 oktober 2009

Ut i skogen ska man gå!


Efter en ganska aktiv vecka behövde jag verkligen koppla av. Den struliga hemresan från NY inledde med sen hemkomst på måndagskvällen. Sen fortsatte det med sedan länge inbokade kvällsaktiviteter både tisdagen och onsdagen. Onsdagen var dessutom heldag med bl a hovslagaren till Malena, frissan, förberedande besök på vaccinationscentralen inför jobbet och så medlemsaktivitet i den lokala konstföreningen där jag sitter i styrelsen på kvällen. Heldagsjobb på torsdagen, yoga på kvällen och upp i ottan igen på fredagen. Kanske tur att vaccinet tog slut vid middagstid på fredagen och att jag inte behövde jobba till kl 19 som planerat. Och en väldig tur att mannen och och två goda kompisar kört hem Malena på stall på måndagen! På lördagen var jag huvudansvarig för konstföreningens monter på vår lokala byamässa och på kvällen var jag öm i fötterna, trött i huvudet och kände litet svid i halsen. Näsan började rinna på söndagsmorgonen och då längtade jag uuut!
Så det blev en underbar skogstur med kompisen C! Vi lullade runt och spanade efter trattisar i ett underbart höstväder med sol och knallblå himmel och lagom krispig luft. Alla förkylningsvirusen blev helchockade och har redan börjat sitt återtåg.

Vi hittade inte särskilt mycket svamp men desto mer vackert att titta på, t ex det lilla arrangemanget naturen fixat ovan.Eller den här skönheten:
       


Inget nytt har influtit om vaccinleverans ännu. Så jag tar det rätt lugnt här hemma, pysslar med växterna i uterummet, tittar på röran i det jag packat upp men inte fått på rätt plats ännu, kör en tvättmaskin eller två. Funderar på hur jag ska skriva till British Airways och få ersättning för våra merutgifter och gräla för rätt saker men ge en eloge till mannen som lät B och mig sitta i VIP-rummet på söndagskvällen.

Mellan varven lyssnar jag ikapp på The Dog Who Came In From The Cold på The Telegraph av Alexander McCall Smith. Jag har också fått ett nyhetsbrev från honom där han berättar att hans opera haft premiär i Botswana och att nästa Isabel Dalhousie-bok  nu kommit ut, The Lost Art of Gratitude.

Har pratat i telefon med njesen,  Syster i söder, som lovat komma och hjälpa mig med youtube-klipp och länklistor. När hon nu får tid, det är en upptagen karriärkvinna!

Vi har ätit en riktigt god middag ikväll. Hemlagat rabbemos med hemsaltat, knaperstekt fläsk. Och bäst av allt, det finns litet kvar till lunch till mig i morgon.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar